loading...
طراحی سایت در کرج/آذران وب در کرج/هاست/دامنه/فروشگاه آنلاین
سپیده تاجدار بازدید : 10 پنجشنبه 04 تیر 1394 نظرات (0)
جهت نصب DotNetNuke شما حداقل یک دیتابیس MS SQL نیاز خواهید داشت. بعضی از سرویس دهنده های میزبانی وب، سرویس های SQL را به صورت جداگانه ارائه می کنند. مجموع فایلهای دیتابیس پس از نصب DotNetNuke در حالتی که هیچ محتوایی ندارد حدود 9 مگابایت می باشد. همچنین به مرور زمان در اثر افزایش فایل LOG حجم آن افزایش می یابد که با Truncate کردن برخی Tableها و Shirink کردن دیتابیس حجم آن مقداری کاهش می یابد. اما پیشنهاد میکنیم اگر میخواهید در آینده به مشکلات کمتری برخورد کنید حداقل فضای 30 مگابایت را برای دیتابیس خود در نظر بگیرید.
برخی از ماژولهای این نرم افزار دارای محدودیتهای روی SQL 2000 هستند. لذا توصیه می شود که دیتابیس مورد نظر شما 2005 یا 2008 باشد.
شما می توانید نسخه های مختلف انگلیسی این نرم افزار را از سایت DotNetNuke دانلود کنید.
دات نت نیوک روی هاست سرور ویندوزی نصب می شود. بعد از تهیه هاست ویندوزی باید دیتابیس مربوطه را ساخت برای ساخت دیتابیس توسط نرم افزار هاستینگ کنترلر (Hosting Controller) به لینک زیر مراجعه نمایید:
http://help.azaranweb.org/Default.aspx?PID=win-Create%20Database

بعد از ایجاد شدن دیتابیس باید فایل دانلود شده DotNetNuke را آپلود کنیم برای دریافت آموزش این کار بر روی لینک زیر کلیک نمایید:
http://help.azaranweb.org/Default.aspx?PID=cute_ftp

نصب پرتال DotNetNuke

حال جهت نصب می توانید یک صفحه Browser را باز نموده و مسیر سایت خود را وارد نمایید. چنانچه پرتال را در یک Virtual Directory نصب نموده اید مسیر را به صورت www.yourdomain.com/FolderName درج نمایید.
پس از چند لحظه شما به صفحه ویزارد نصب پرتال (Portal Install Wizard) منتقل می شوید.
توجه: اگر شما به صفحه نصب پرتال منتقل نشدید به صورت دستی آدرس www.yourdomain.com/FolderName/install/installwizard.aspx را اجرا نمایید. صفحه ای مشابه با صفحه زیر را ملاحظه خواهید کرد.

نصب افزونه در وردپرس


توجه: اگر به هنگام بازکردن این صفحه با خطایی برخورد نمودید تنظیمات، Permissionها و نسخه Framework خود را مجدد بررسی نمایید.
شما می توانید یکی از سه گزینه فوق را انتخاب نمایید.
سفارشی - در روش نصب سفارشی امکان اعمال تمامی تغییرات قابل انجام در حین نصب برای شما موجود می باشد. به منظور تعیین ماژول هایی که می بایست در پرتال نصب شوند و سایر موارد این گزینه را انتخاب نمایید.
ویژه - روش نصب ویژه بعضی انتخاب ها را در اختیار شما قرار میدهد.
اتوماتیک در این روش نصب، تمام فرآیند نصب پرتال بصورت خودکار و بدون نیاز به هرگونه تنظیمات انجام می شود (در این حالت شما می بایست تنظیمات را طریق فایل web.config به صورت دستی انجام دهید)
در این روش نصب توصیه ما نصب به صورت ویژه می باشد.
گزینه ویژه و زبان فارسی را انتخاب نمایید و گزینه بعدی را کلیک کنید.
در صفحه بعد بررسی مجوز فایل را انجام دهید. روی گزینه آزمایش سطح دسترسی کلیک کنید. اگر همه Permissionها به درستی تنظیم شده باشند پیغام (سایت شما بررسی سطح دسترسی را با موفقیت طی نمود) را ملاحظه خواهید نمود. حال روزی گزینه بعدی کلیک کنید.

نصب افزونه در وردپرس


در صفحه بعد می بایست پیکربندی اتصال به پایگاه داده را انجام دهید.
• گزینه SQL Server 2000/2005 را انتخاب نمایید.
• سپس گزینه امنیت بکپارجه را غیرفعال نمایید. ملاحظه می نمایید که صفحه یک مرتبه Refresh شده و فیلدهای UserID و Password نمایان می شوند.
• در فیلدر سرور نام مسیر SQL Server را وارد نمایید. در بسیاری از موارد سرور SQL در همان سرور فعلی شما قرار دارد. می توانید از 127.0.0.1 به عنوان IP سرور Local استفاده نمایید.
• در فیلد پایگاه داده نام Database که در Plesk ساخته اید را وارد نمایید.
• فیلدهای UserID و Password را وارد نمایید

نصب افزونه در وردپرس


روی گزینه آزمایش اتصال به پایگاه داده کلیک کنید. اگر پیغام موفقیت در اتصال به پایگاه داده را مشاهده نمودید تنظیمات شما صحیح انجام شده است و می توانید روی گزینه بعدی کلیک کنید.
توجه: اگر پیغام خظایی مشاهده نمودید، خطا را بررسی نمایید که آیا تنظیمات خود را صحیح انجام داده اید.
در مرحله بعد فرآیند نصب اسکریپت های پایگاده داده انجام میگیرد. دکمه بعدی غیرفعال می باشد و پس از پایان نصب پایگاه داده فعال خواهد شد. پس از پایان نصب روی گزینه بعدی کلیک نمایید.

نصب افزونه در وردپرس


در مرحله بعد تنظیمات پیکربندی کاربر Host (با همان Super User) را انجام دهید.
• نام و نام فامیل Super User را درج نمایید
• نام کاربری را وارد نمایید. (نام کاربری پیش فرض Host می باشد که می توانید تغییر دهید)
• کلمه عبور و تکرار کلمه عبور را درج نمایید.
• آدرس ایمیل کاربر Host را درج نمایید
• روی دکمه بعدی کلیک نمایید.

نصب افزونه در وردپرس


حال میبایست تنظیمات مدیر و عنوان پرتال را انجام دهید.
• نام و نام فامیل مدیر پرتال را وارد کنید.
• نام کاربری، رمز عبور و تکرار رمز را درج نمایید.
• عنوان پرتال را با توجه به نام سایت خود وارد کنید.
• قالب پیش فرض سایت را انتخاب نمایید. (اگر سایت پیش فرض شما انگلیسی می باشد قالب DotNetNuke و اگر فارسی می باشد قالب Irandnn را انتخاب نمایید)
• روی دکمه بعدی کلیک کنید.

نصب افزونه در وردپرس


در صفحه بعد با دیدن پیغام تبریک نصب شما به پایان رسیده است که می توانید روی دکمه رفتن به سایت کلیک کنید و سایت خود را مشاهده نمایید.

نصب افزونه در وردپرس


نکته:
• گاهی موارد مشاهده می گردد که بسته زبان فارسی به درستی به هنگام نصب، روی پرتال نصب نمی شوند. پس از نصب با درج آدرس زیر در Browser می توانید بسته هایی که به درستی نصب نشده اند را نصب کنید.
www.yourdomain.com/FolderName/install/install.aspx?mode=installresources
• در شرایطی که پرتال را در یک Virtual Directory نصب کرده اید می بایست سایت را به مسیر فولدر خود Redirect کنید.
فایل را دانلود کنید. سپس آن را Edit نمایید و مسیر پرتال خود را در آن قرار دهید. فایل را به نام index.aspx ذخیره کنید و در ریشه دامین خود آپلود نمایید.



آدرس : کرج – گوهردشت – خیابان اصلی گوهردشت – بین خیابان نهم و دهم غربی– بالای بانک مهر– پلاک252 – واحد11
تلفن تماس :34483769- 026, 34496534- 026, 34496506- 026
ایمیل : Karaj@azaranweb.com
www.karaj.azaranweb.org

سپیده تاجدار بازدید : 13 پنجشنبه 21 خرداد 1394 نظرات (0)

قابلیت های نرم افزار دات نت نیوک عبارت است از:

  • امنیت بسیار بالا
  • سهولت کار
  • Microsoft .Net framework
  • ماژول های آماده و حرفه ای (صرفه جویی در زمان)
  • برنامه نویسی با قاعده و قابل توسعه
  • مقرون به صرفه بودن
  • حداکثر مقیاس پذیری

دات نت نیوک سیستم مدیریت محتوا (cms) با زبان برنامه نویسی سی شارپ و ویژوال بیسیک می باشد.دات نت نیوک کدباز و رایگان است بنابراین برای تهیه و یا توسعه آن هیچ محدودیتی وجود ندارد.
این سیستم بر مبنای Microsoft .Net framework پیاده سازی شده و به معنی این است که میتوان از زبانهای برنامه نویسی دات نت برای توسعه فریمورک دات نت نیوک و ابزار های آن استفاده کرد.
دات نت نیوک از ویژگی ها و قابلیت های قدرتمندی برخوردار است که باعث شده به عنوان بزرگترین اپلیکیشن متن باز بر مبنای پلتفرم مایکروسافت و فناوری دات نت، شناخته شود.
شرکت DotNetNuke نسخه حرفه ای را برای شرکت های تجاری، سازمان ها، و یا وب سایت هایی با کاربری حرفه ای و نسخه معمولی را برای استفاده کاربری های شخصی و یا شرکت هایی با کاربری محدود ارائه می کند. هر دو نسخه بر روی هسته ای متن باز و قدرتمند قرار داشته و از جانب کاربران جامعه متن باز، گسترش دهندگان DotNetNuke و هم چنین شرکت های تولید کننده نرم افزار های جانبی DotNetNuke پشتیبانی می شوند. DotNetNuke سیستمی با هسته ای قدرتمند، محیطی کاربرپسند، انعطاف پذیر و توسعه یافته برای کلیه کاربران می باشد. 

 

آدرس : کرج – گوهردشت – خیابان اصلی گوهردشت – بین خیابان نهم و دهم غربی– بالای بانک مهر– پلاک252 – واحد11 
تلفن تماس :34483769- 026, 34496534- 026, 34496506- 026
ایمیل : Karaj@azaranweb.com

www.karaj.azaranweb.org

سپیده تاجدار بازدید : 19 پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

امن کردن وردپرس برای تمام کاربرانی که از این سیستم استفاده میکنند بسیار توصیه میشود. یکی از راههای امن کردن وردپرس استفاده از برخی افزونه های امنیتی نظیر WP Security Scan و WP Firewall میباشد. این افزونه ها را میتوانید دانلود کرده و بر روی وردپرس خود نصب کنید.
بعد از اینکه افزونه نصب فعال شد، میتوانید آن را از طریق بخش امنیت واقع در مدیریت وردپرس تنظیم کنید.
WP Security Scan موارد امنیتی زیر را تحت پوشش قرار میدهد:

1. نسخه وردپرس شما را چک میکند و چنانچه نسخه وردپرس شما قدیمی شده باشد به شما اطلاع میدهد که وردپرس خود را به روز رسانی کنید.
2. به شما این امکان را میدهد که پیشوند جداول دیتابیس وردپرس را تغییر داده و چیزی غیر از _wp را جایگزین آن کنید. این مورد بسیار حائز اهمیت میباشد و از هک شدن دیتابیس (SQL Injection) تا حد زیادی جلوگیری میکند. (توصیه میشود که قبل از انجام این مرحله، از دیتابیس خود بک آپ تهیه کنید).
3. نسخه وردپرس شما را از دید بازدید کنندگان مخفی میکند.
4. غیرفعال کردن نمایش خطاهای دیتابیس و در نتیجه جلوگیری از لو رفتن اطلاعات
5. حذف WP ID Meta tag از هسته وردپرس
6. اخطار در صورت وجود یک حساب کاربری مدیر پیشفرض
7. اخطار در صورت عدم وجود فایل htaccess. در پوشه wp-admin


همچنین این پلاگین، سطوح دسترسی دایرکتوری های وردپرس را بررسی میکند تا از حملات و نفوذ غیرمجاز جلوگیری شود. این افزونه همچنین دارای قابلیت ساختن پسورد نیز میباشد و با استفاده از آن میتوانید پسوردهای قدرتمند ایجاد نمایید.
افزونه WP Firewall درخواست های SQL مشکوک و همچنین ترافیک های مشکوک را مسدود و بلوکه میکند. در صورت مشاهده یک حمله، وردپرس میتواند حمله کننده را به یک صفحه 404 پیش ساخته برده و یا او را به صفحه اصلی وبلاگ برگرداند. همچنین این افزونه میتواند یک اخطار از طریق ایمیل در هنگام بروز حمله برای شما ارسال نماید.
یک کلمه عبور قدرتمند همیشه تا حد زیادی از هک شدن وبلاگ و یا وب سایت شما جلوگیری میکند. یک پسورد قدرتمند حداقل باید دارای 8 کاراکتر بوده و شامل لغات و کلمات موجود در لغت نامه و نیز شامل نام کاربری شما نباشد. یک پسورد خوب و قوی باید دارای ترکیبی از حروف بزرگ، حروف کوچک، اعداد و نشانه ها باشد. این مورد نه تنها شامل کلمات عبور، بلکه شامل نام کاربری و نام دیتابیس شما نیز میشود.

نکته:

1. همیشه وردپرس، قالبها و افزونه های آن را به روز رسانی کنید. در صورت عدم توجه به این مساله، سایت شما مورد حمله هکرها واقع شده و به سادگی هک خواهد شد.
2. دسترسی به بخش مدیریت وردپرس را محدود کنید و سعی کنید به کسی غیر از خودتان اجازه ورود به بخش مدیریت را ندهید. همچنین بهتر است امکان ثبت نام کاربر جدید را غیرفعال کنید.
3. چنانچه سایت شما تجاری است از SSL برای ارتقا سطح امنیت وب سایت خود استفاده کنید.

آدرس : کرج – گوهردشت – خیابان اصلی گوهردشت – بین خیابان نهم و دهم غربی– بالای بانک مهر– پلاک252 – واحد11
تلفن تماس :34483769- 026, 34496534- 026, 34496506- 026
ایمیل : Karaj@azaranweb.com

www.karaj.azaranweb.org

سپیده تاجدار بازدید : 22 پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

حتما شما هم تا به حال سایت هایی را دیده اید که اطلاعاتی مانند دانلود, منبع, قیمت و … را به شکلی زیبا قرار داده اند. این اطلاعات در وردپرس قالبا توسط زمینه های دلخواه (Custom Fields) به مطالب اضافه می شوند. در اصل زمینه دلخواه را می توان یک سری فیلد اضافی برای نوشته ها تعریف کرد که به شما این امکان را می دهد تا برای مطالب سایت خود علاوه بر اطلاعات معمولی مثل تاریخ انتشار, دسته بندی و یا برچسب ها اطلاعتی همچون لینک دانلود, قیمت و … را نیز تعریف کنید.
زمینه دلخواه وردپرس یکی از بخش های مهم یک سایت حرفه ای وردپرس محسوب می شود و به طراحان قالب این امکان را می دهد تا ایدهای متنوع خود را به راحتی اجرا کنند.

تعریف زمینه دلخواه:

برای اینکه یک زمینه دلخواه تعریف کنیم باید کد زیر را در فایلی که می خواهیم از آن زمینه دلخواه استفاده کنیم قرار دهیم. مثلا اگر بخواهیم در صفحه مطالب از زمینه دلخواه استفاده کنیم ابتدا باید کد زیر را در ابتدای فایل single.php یا cotent-single.php یا cotent.php قرار دهیم.

تعیین زمینه دلخواه برای وردپرس

در کد بالا عبارت azaranweb نام زمینه دلخواهی می باشد که ما تعریف کرده ایم. شما می توانید این نام را تغییر دهید. به این نکته هم باید توجه داشته باشید که هر زمینه دلخواهی باید یک نام منحصر به فرد داشته باشد.
مثلا اگر بخواهید دو زمینه دلخواه تعریف کنید باید مانند زیر عمل کنید.

تعیین زمینه دلخواه برای وردپرس

فراخوانی زمینه های دلخواه:

حال که زمینه دلخواه را تعریف کردیم باید آن ها را فراخوانی کنیم. برای فراخوانی زمینه های دلخواه باید کد زیر را در جایی که می خواهیم آن زمینه دلخواه فراخوانی شود قرار دهیم. باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که حتما برای فراخوانی زمینه های دلخواه باید کد زیر را درون حلقه های وردپرس قرار دهید.

تعیین زمینه دلخواه برای وردپرس

در کد بالا عبارت azaranweb همان عبارتی است که ما در مرحله قبلی به عنوان زمینه دلخواه تعریف کردیم. اگر بخواهیم دو تا زمینه دلخواه را فراخوانی کنیم می توانیم مانند زیر عمل کنیم.

تعیین زمینه دلخواه برای وردپرس

مقدار دهی به زمینه های دلخواه در پست ها:

حال که زمینه های دلخواه را تعریف کردیم نوبت به تست و استفاده از آنها رسیده است. خوب یکی از مطلب سایت خود را برای ویرایش باز کنید و از بخش تنظیمات صفحه تیک گزینه زمینه‌های دلخواه را بزنید تا بخش ویرایش و وارد کردن زمینه های دلخواه در پایین صفحه ویرایش مطالب وردپرس دیده شود.

تعیین زمینه دلخواه برای وردپرس

حال به بخش زمینه های دلخواه واقع در بخش ویرایش مطالب وردپرس اسکرول کنید. در بخش نام, نامی که برای زمینه دلخواه انتخاب کردید را وارد کنید (مثلا ما نام زمینه دلخواه را azaranweb در نظر گرفتیم پس باید در بخش نام عبارت azaranweb را وارد کنیم) و در بخش مقدار هم چیزی که می خواهید دیده شود را وارد کنید و سپس روی دکمه افزودن زمینه دلخواه کلیک کنید.
تعیین زمینه دلخواه برای وردپرس

 

آدرس : کرج – گوهردشت – خیابان اصلی گوهردشت – بین خیابان نهم و دهم غربی– بالای بانک مهر– پلاک252 – واحد11
تلفن تماس :34483769- 026, 34496534- 026, 34496506- 026
ایمیل : Karaj@azaranweb.com

www.karaj.azaranweb.org

سپیده تاجدار بازدید : 20 شنبه 15 آذر 1393 نظرات (0)

بیستمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک ,کامپیوتر وتجارت الکترونیک
وعده دیدار ما:نمایشگاه بین المللی تهران
16 آذر لغایت 19 آذر سالن میلاد(31a)

منتظر حضور پرشور شما عزیزان هستیم.



آدرس : کرج – گوهردشت – خیابان اصلی گوهردشت – بین خیابان نهم و دهم غربی– بالای بانک مهر– پلاک252 – واحد11
تلفن تماس :34483769- 026, 34496534- 026, 34496506- 026
ایمیل : Karaj@azaranweb.com
www.karaj.azaranweb.org

سپیده تاجدار بازدید : 23 دوشنبه 10 شهریور 1393 نظرات (0)

نسخه ای از وردپرس فارسی که در این آموزش استفاده شده است، آخرین نسخه وردپرس فارسی (در زمان نگارش این آموزش) یعنی 3.6.1 است (wordpress-3.6.1-fa_IR).
همانطور که می دانید، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) بسیار قدرتمند، ساده، متن باز (Open Source) و رایگان است که با زبان پی اچ پی (PHP) ساخته شده است.
برای شروع ابتدا نسخه وردپرس فارسی را از اینجا دانلود نمایید. حال فایل های وردپرس را که در قالب یک فایل فشرده دانلود کرده اید را باید به محلی که می خواهید وردپرس را در آنجا نصب کنید برده و در آنجا از حالت فشرده خارج کنید (Extract).
در صورتی که می خواهید وردپرس را بصورت محلی (localhost) و بر روی کامپیوتر خود (مثلا برای آشنایی یا آزمایش) نصب کنید بهتر است یک پوشه را با نام دلخوا (مثلا MyWordpress) در ریشه وب سرور ایجاد نمایید. برای ایجاد وب سرور می توانید از نرم افزارهای زمپ (xampp) یا ومپ سرور (wamp server) در ویندوز استفاده کنید و پوشه خود را در ریشه آنها ایجاد کنید.
اما اگر می خواهید وردپرس (WordPress) را در یک هاست (Host) واقعی نصب کنید، باید فایل را در ریشه (که معمولا public_html یا www است) آپلود (upload) کرده و آن را از حالت فشرده خارج نمایید (در این حالت معمولا ساخت پوشه لازم نیست).
پس از دانلود وردپرس با استفاده از نرم افزار دایرکت ادمین (Direct Admin) ورد پرس را آپلود نمایید.

در نرم افزار DirectAdmin به ترتیب زیر عمل کنید:
1. ایجاد دیتابیس در کنترل پنل DirectAdmin

نصب وردپرس


برای انجام این کار وارد کنترل پنل هاست خود شده و با کلیک بر روی گزینه MySQLManager کلیک نمایید. با انجام این کار صفحه ای مانند تصویر زیر به نمایش در می آید

نصب وردپرس


در این صفحه روی گزینه Create new Database کلیک نمایید و اطلاعات مربوط به دیتابیس را کامل نمایید. (نام و مشخصات دیتابیس را حتما در یک فایل ذخیره نمایید)
2. سپس مانند تصویر زیر بر روی گزینه file manager کلیک نمایید.

نصب وردپرس


در صفحه باز شده در قسمت public_html بسته نصب وردپرس را بصورت zip آپلود نمایید ،بعد از آپلود آن را اکسترکت کنید.

نصب وردپرس


پس از آنکه فایلها از حالت فشرده خارج شدن با مراجعه به سایت با صفحه زیر روبرو میشوید که باید بر روی ” ساختن پرونده ی پیکربندی ” کلیک نمایید.

ساخت پرونده پیکربندی ورد پرس


در صفحه جدید توضیحاتی ارائه شده که با زدن دکمه"بزن بریم" به مرحله بعد بروید.

ساخت پرونده پیکربندی ورد پرس

 

سپیده تاجدار بازدید : 22 دوشنبه 10 شهریور 1393 نظرات (0)

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا کاملا رایگان و اپن سورس هست ( بر پایه مجوز GPL ) که شما بوسیله آن قادر خواهید بود براحتی یک وبلاگ – فوتوبلاگ – پادکست – گالری و … بسازید.
وردپرس توسط زبان بسیار محبوب PHP نوشته شده و از قدرت MySQL برای ذخیره داده ها استفاده می کند.
دو هدف اصلی سازندگان وردپرس راحتی کاربر در کار با این سیستم و رعایت استاندارد های جهانی هست. بهمین منظور شاید شما امکاناتی را که در یک CMS مشاهده می کنید بطور تمام و کمال در وردپرس نمی بینید. به همین منظور سازندگان وردپرس با کد نویسی دقیق و کامل و در اختیار قرار دادن امکانات و API های فراوان برای توسعه دهندگان این امکان رو ایجاد کرد که دیگران بتوانند براحتی اقدام به ساخت و توسعه افزونه برای وردپرس بکنند.
آدرس : کرج – گوهردشت – خیابان اصلی گوهردشت – بین خیابان نهم و دهم غربی– بالای بانک مهر– پلاک252 – واحد11
تلفن تماس :34483769- 026, 34496534- 026, 34496506- 026
ایمیل : Karaj@azaranweb.com
www.karaj.azaranweb.org

سپیده تاجدار بازدید : 17 دوشنبه 10 شهریور 1393 نظرات (0)
در اینجا به مقایسه جوملا 2.5 با جوملا 3.0 می پردازیم:

نصب جوملا 2.5 در 7 مرحله و جوملا 3.0 در 3 مرحله

فرآیند نصب در جوملا 3.0 در 3 مرحله انجام می‌شود در صورتیکه در جوملا 2.5 این فرآیند در 7 مرحله صورت می گیرد.

به روز شدن قالب Beez3

اگر هنوز از قالب Beez3 استفاده می‌کنید. این قالب بروز شده و آماده استفاده برای سایت‌ها می‌باشد.

در جوملا 3.0 پلتفرم به نسخه 12.x ارتقاء یافته است.

پلتفرم جوملا 2.5 نسخه 11.x بود که در جوملا 3.0 نسخه 12.x می‌باشد. در پلت فرم جدید کلاس‌های متعدد و روش‌های توصیه شده از نسخه 11.4 حذف شده است. با این حال، برای افزونه‌های توسعه دهندگان، با انجام تغییراتی اندک قابلیت سازگاری با جوملا 3.0 را دارد.
تغییرات متعددی در نصب الحاقات (استفاده از تگ‌های پایه در جایگزینی برای توقف پشتیبانی از نصب / حذف اسکریپت‌ها، روش‌های com_install / com_uninstall در ترویج استفاده از scriptfile به جای آنها، و غیره ..)، کامپوننت‌ها (admin.*.php و toolbar.*.php دیگر پشتیبانی نمی‌شود)، کلاس (JFTP به عنوان JClientFtp، JLDAP به عنوان JClientLdap تغییر نام داد، JWebClient به عنوان JApplicationWebClient، حذف و برای تعدادی از کلاس‌ها تنظیم شد)، وقایع پلاگین (رویداد onContentBeforeSave دریافت مقاله را با مقدار مرجع و همچنین رویداد onContentAfterSave)، و غیره .. اطلاعات بیشتر در بخش مستندات جوملا ذکر شده است.

نسخه PHP/MySQL

شما باید حداقل PHP 5.3.1 و MySQL 5.1یا نسخه جدیدتر از آنها را برای اجرای جوملا 3.0 داشته باشید در صورتیکه جوملا 2.5 با حداقل PHP 5.2.4 و MySQL 5.0.1 اجرا می‌شود.

Mootools vs. JQuery

جوملا 3.0 در هسته خود jQuery را دارد. MooTools هم هنوز برای بخش مدیریت در دسترس است.

Simple Pie درمقابل JFeed

تغییر مدیریت خوراک از SimplePie به JFeed برای خلاص شدن از چند خطای موجود، با توجه به این واقعیت که SimplePie بسیار قدیمی بود. از سوی دیگر، برای کاربران SimplePie بسیار مهم بود که سازگاری وجود داشته باشد و با عدم انعطاف پذیری برای نسخه فعلی مواجه می‌شود. این موضوع باعث شد تا برای جوملا 3.0 JFeed استفاده شود تا بهتر و با قدرتمند بیشتری نسبت به SimplePie به وظایف خود عمل نماید.

جوملا 3.0 شامل درایورهای PostgreSQL

شما در حال حاضر در جوملا 3.0 قادرید سایت خود را با استفاده از پایگاه داده PostgreSQL اجرا نمایید که بیشتر باعث می‌شود پلت فرم "استقلال بانک اطلاعاتی" را برای اولین بار تنها با سرورهای MySQL و SQL یکپارچه کند.

بروزرسانی واحد تست در مدیریت محتوا

واحد تست با هدف تست تکه‌های کوچکی از کد (که می‌توانیم واحدها بنامیم) در پایین ترین سطح ممکن که معمولا متدها هستند که دیگر کلاس‌ها را شامل نمی‌شوند، که برای حصول اطمینان از کارکرد صحیح آن مورد استفاده قرار می‌گیرند.
گاهی اوقات واحد تست قدیمی برای مقایسه بین نسخه 1.6 و 1.7 با استفاده از PHPUnit نسخه 3.4 ممکن است دست نخورده باقی بماند. با بروزرسانی نسخه جوملا به 3.0 حداقل PHP مورد نیاز نسخه 5.3.1 می‌باشد که برای تست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آدرس : کرج – گوهردشت – خیابان اصلی گوهردشت – بین خیابان نهم و دهم غربی– بالای بانک مهر– پلاک252 – واحد11
تلفن تماس :34483769- 026, 34496534- 026, 34496506- 026
ایمیل : Karaj@azaranweb.com
www.karaj.azaranweb.org

سپیده تاجدار بازدید : 32 دوشنبه 10 شهریور 1393 نظرات (0)

برای جلوگیری از هک شدن سایت خود علاوه بر نصب کامپوننت‌های امنیتی از قبیل Defender، RS Firewall، X-Defender و یا غیره بهتر است موارد زیر را نیز رعایت نمایید:

1. نصب پلاگین jSecure Authentication

نصب این پلاگین باعث ایجاد امنیت بیشتر در مسیر ورودی به مدیریت جوملای شما می‌شود.

2. کاهش دسترسی کاربر admin

کاربر admin که مدیرکل جوملا می‌باشد همواره یکی از اهداف حمله هکرها می‌باشد. به همین منظور یک کاربر مدیر کل دیگر ایجاد نموده و سپس با آن وارد بخش مدیریت شده و دسترسی کاربر admin را به "کاربر ثبت شده" تغییر دهید.

3. محافظت از پوشه administrator

یکی از راه‌های ساده جهت محافظت از جوملا گذاشتن رمزعبور بر روی پوشه Administrator است با این کار در صورتی که هکر ، نام کاربری و رمزعبور شما را هم داشته باشد قادر به تخریب زیادی در سایت شما نخواهد بود.

4. جوملا خود را به روز نگه دارید

شما همواره باید جوملا خود را به روز نگه دارید و پس از انتشار هر نسخه جدید ، سریعا جوملا خود را به نسخه جدیدتر ارتقا دهید.

5.بلوک کردن IP‌ها

معمولا اکثر سایت‌ها نیازی به مراجعه کاربران از کشورهای هکرخیز مانند چین و روسیه ندارند به همین منظور می‌توانید با استفاده از سایت زیر ، بازه IP‌های کشور مورد نظر را یافته و مسدود نمایید:
کد:
countryipblocks.net/country-blocks/select-formats/sbin/iptables -I INPUT -s 88.147.196.0/88.147.253.255 -j DROP

6.‌ فایل‌ها و پوشه‌ها

اکنون زمان محافظت از فایل‌ها و پوشه‌ها است. مالک فایل‌ها و پوشه‌ها کاربر FTP و دسترسی پوشه‌ها 755 و دسترسی فایل‌ها 644 می‌باشد به همین منظور دستور زیر را اجرا نمایید:
کد:
Navigate to joomla root chown -R user:group ./ chmod -R 0644 ./ find . -type d -exec chmod 755 {} ;
با این کار مالک فایل‌های شما تغییر کرده و دیگر PHP قادر به نوشتن بر روی فایل‌ها نمی‌باشد.
البته فراموش نکنید که باید به صورت دستی دسترسی cache و backupsرا 777 نمایید.

7.‌تغییر پیشوند جداول دیتابیس

از دیتابیس خود بکاپ بگیرید.
وارد مدیریت جوملا شوید.
در تنظیمات کلی وارد بخش دیتابیس شوید.
پیشوند جداول را به مثلا به rthf_ تغییر داده و سپس ذخیره نمایید.
وارد phpMyAdmin شوید.
وارد export شده و از دیتابیس خود خروجی ساده بگیرید.
کل خروجی ایجاد شده را کپی نمایید.
در phpMyAdmin کلیه جدول‌ها را حذف نمایید.
در notepad عبارت jos_ را مثلا با rthf_ جایگزین نمایید.
وارد تب SQL شده و متن را از notapad کپی و سپس بر روی دکمه Go کلیک نمایید.


آدرس : کرج – گوهردشت – خیابان اصلی گوهردشت – بین خیابان نهم و دهم غربی– بالای بانک مهر– پلاک252 – واحد11
تلفن تماس :34483769- 026, 34496534- 026, 34496506- 026
ایمیل : Karaj@azaranweb.com

www.karaj.azaranweb.org

سپیده تاجدار بازدید : 37 دوشنبه 10 شهریور 1393 نظرات (0)

در اینجا به بررسی بعضی از خطاهای رایجی که زمان کار با جوملا با آن روبرو میشویم می پردازیم:

1. JFolder::creat:Infinite Loop detected
    JFTP::store:Bad response
اخطار!- عدم موفقیت در جابجایی فایل این خطا مربوط به Open-basedir می باشد که باید با مدیر هاست تماس حاصل کرده تا مشکل را برطرف نمایند.

2. JFTP::connect
عدم اتصال به هاست 'localhost' و پورت '21'
این خطا به دلیل درست تنظیم نشدن Ftp می باشد که باید تنظیمات مربوط به Ftp layer بررسی شود.

3. JFTP: :store: پاسخ بد
هشدار: انتقال ناموفق فایل!
در این حالت تنظیمات Ftp به درستی انجام پذیرفته است و مسیر فایل های temptemp و log اشتباه می باشد. برای مشاهده ی مسیر صحیح از دستور زیر استفاده کنید:
Php?>
Current directory //
echo getcwd() . "n";
?>



4. JFTP::login: Unable to login
اعتبار کاربر خوب نیست ...
این خطا بدلیل درست تنظیم نشدن ftp می‌باشد که برای حل این مشکل باید ftp layer را بررسی کرد.

5. JFTP: :write: پاسخ بد
ایرادی رخ داد. فایل index.php ذخیره نشد. این خطا می تواند برای اینکه مسیر پوشه log و tmp اشتباه تنظیم شده است رخ دهد که برای حل این مشکل باید مسیر و سطح دسترسی پوشه‌های temp و log رو بررسی کنید.

آدرس : کرج – گوهردشت – خیابان اصلی گوهردشت – بین خیابان نهم و دهم غربی– بالای بانک مهر– پلاک252 – واحد11
تلفن تماس :34483769- 026, 34496534- 026, 34496506- 026
ایمیل : Karaj@azaranweb.com
www.karaj.azaranweb.org

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 42
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 28
  • بازدید ماه : 28
  • بازدید سال : 100
  • بازدید کلی : 1,933